Selasa, 17 Januari 2023

Celakalah!! Orang Yang Perkataan Dan Perbuatannya Tidak Selaras

 Dari Abu Zaid Usamah Ibn Haritsah RA,dia berkata :"Saya mendengar Rosulullah Saw bersabda:"Akan didatangkan nanti pada hari kiamat seorang laki-laki ia dilemparkan ke dalam neraka,maka keluarlah usus-usus perutnya,lalu berputar-putar di dalamnya bagaikan himar yang berputar-putar di sekitar penggilingan.Maka berkerumun ahli neraka kepada nya, mereka berkata:"Hai fulan mengapakah kamu?Bukankah kamu dahulu menganjurkan kebaikan dan melarang dari yang mungkar?",Maka dia menjawab:"Benar saya dulu memerintah yang baik tetapi tidak mengamalkan nya dan saya melarang dari yang mungkar tetapi aku melakukan nya." (HR.Bukhari-Muslim)

Tidak ada komentar:

Kumpulan hijib dan ilmu goib

Asma Penakluk Jin dan Makhluk Ghoib

Assalamualaikum warahmatullahi wa barokatuh. Bertemu lagi dengan saya Candrasagara27 dalam sebuah artikel yang memuat tentang amalan amalan ...